Vandvagten var på jagt i Aktivitetscentret i Struer
I Aktivitetscentret i Struer var Vandvagten begyndt at brokke sig til serviceleder Jan Knudsen via sms. Der kom alarm fra Vandvagten onsdag-søndag, men mærkeligt nok ikke mandag eller tirsdag. Mønstret fortsatte, hvilket blev fundet særdeles mystisk.
Aktivitetscentret blev således tjekket i alle hjørner og kanter, for noget måtte jo have aktiveret Vandvagten – men uden held.
Vandvagts hotline blev kontaktet. Man kunne via VV Connect konstatere, at problemet indtraf i det samme tidsrum (18.30-19.30) og hver gang slog Vandvagten alarm. Tilmed kunne man se, at der blev brugt 24 liter vand hvert femte minut, hvilket hurtigt kan betyde mange liter spildt vand. Det kan blive en dyr affære, så det skulle der gøres noget ved.
Umiddelbart var det ikke til at se, hvad det skyldes, og derfor besluttede Jan Knudsen at tage børnene med på ”lækagejagt” på Aktivitetscentret i det givne tidsrum, som man via hotlinen og VV Connect havde fundet frem til.
Det viste sig, at problemet skyldes en forkert indstilling af et blødgøringsanlæg i aktivitetscentrets opvaskemaskine, hvilket gjorde, at den unødigt brugte vand på bestemte tidspunkter.
Uheldigt, men heldigt at de har en kvik serviceleder som ved hjælp af Vandvagt med VV Connect fandt fejlen. Som Jan Knudsen udtalte ”uden en Vandvagt, havde vi aldrig opdaget dette unødvendige forbrug”.